Norconsult overtager KAAI - Kærsgaard & Andersen A/S

04.september 2018

Norconsults fokus på udvikling af organisationen fortsætter med opkøbet af KAAI – Kærsgaard & Andersen A/S

Norconsult overtager KAAI - Kærsgaard & Andersen A/S
fra venstre: Jacob Ilsøe, Norconsult, Thomas Bolding Rasmussen, Norconsult, Jens Kærsgaard, KAAI, Niels Andersen,KAAI og Egil Gossé, Norconsult

Norconsult ser med opkøbet en mulighed for at styrke kompetencerne inden for den almene sektor og det offentlige byggeri. Med det stigende behov for renovering og energirenoveringer har Norconsult med opkøbet fået tilført en omfattende erfaring som er med til at sikre positionen inden for området.

Samtidig har Norconsult et mål om at få en geografisk spredning for at forstærke positionen som en førende rådgivningsvirksomhed og at gøre afstanden til vores kunder mindre.

- Vi arbejder i dag med opgaver indenfor såvel private som offentlige bygherrer, og vi vil gerne øge vores opmærksomhed på den almene sektor. Med opkøbet af KAAI får Norconsult ca. 50 nye medarbejdere som består af bygherrerådgivere, byggeledere, ingeniører, konstruktører og arkitekter og som netop har stor erfaring på det almene område. Det er en virksomhed der i lighed med Norconsult har en flad struktur og som lægger stor vægt på høj faglighed, selvstændighed og et positivt arbejdsmiljø. Jeg ser derfor KAAI som et perfekt match for begge virksomheder, udtaler administrerende direktør Thomas Bolding Rasmussen

KAAI som har tegnestue i Aalborg og Aarhus beskæftiger ca 50 medarbejdere. KAAI har en bred tværfaglig struktur og falder dermed naturligt ind i Norconsults ønske om at være en multidisciplinær virksomhed. Med opkøbet har Norconsult nu ca. 200 rådgivere inden for byggeri og industri i Danmark.

På baggrund af det fælles forretningsmæssige koncept ser Jens Kærsgaard, adm. direktør og partner i KAAI store udviklingsmuligheder i at blive del af Norconsult koncernen:

-For os er det et naturligt skridt i den fortsatte udvikling at blive integreret i en virksomhed som vi til fulde kan se os selv som en del af. Vi vil være i stand til at kunne levere bredere og endnu bedre ydelser til vores kunder i fremtiden og dermed også på denne måde styrke vores kunders udvikling.

For vores medarbejdere vil det at være en del af Norconsult betyde, at de nu får mulighed for at samarbejde med nye kolleger og får en spændende arbejdsplads i rivende udvikling, hvilket de nuværende 5 partnere, som alle fortsætter, også ser frem til, siger Jens Kærsgaard.

KAAI fortsætter sine aktiviteter fra de nuværende kontorer under navnet Norconsult – KAAI

For yderligere information kontakt administrerende direktør Thomas Bolding Rasmussen, tlf 9137 7080